סוכות בעין הוד: מסלול אמנות ויין

שני ושלישי 21-22.10.24 – אמנות, גלריות, סדנאות אמנים, מסעדות, מוסיקה, סיורים – עין הוד מארחת יינות מיקבי חוף הכרמל והסביבה.
הכניסה חופשית, מופעי מוזיקה ללא עלות. מהשעה 11:00 – 17:00.
כוס יין: 30 ש"ח
חצי כוס: 20 ש"ח
כרטיס טעימות 5 יקבים: 100 ש"ח + כוס ממותגת מתנה
תשלום בביט או במזומן

גלריה לאמנות עין הוד מארחת את יקב אמפורה

כניסה חופשית לגלריה – 5 חללי תצוגה, מקבץ תערוכות חדש!
סיורי אמנות בימים שני ושלישי 21-22.10 בשעה 11:00: מקבץ התערוכות "האם השמש זרחה היום" I "הלילה החלפתי את צבע השמיים". בהדרכת צאלה קוטלר הדרי ומפגשי אמן.
עלות למשתתף: 25 ש"ח

סיור מורשת והיסטוריה: מי מכיר את האריה שבקיר? בהדרכת ד"ר שולי לינדר ירקוני.
שני 21.10 בשעה 13:00 I  שלישי 22.10 בשעה 13:00
אורך הסיור: שעה וחצי (מינימום לקיום הסיור: 10 משתתפים). עלות למשתתף: 130 ש"ח

או הרשמה לסיורים >>

מרפסת כרמלים מארחת את יקב בת שלמה

מרפסת כרמלים תציע לקהל יין מיקב בת שלמה – יקב בוטיק הממוקם בלב המושבה ההיסטורית של בת שלמה. היקב משמר את חזונו של הברון רוטשילד שקנה אדמות אלו ב-1889 על מנת לפתח תרבות יין ציוני וכשר.

>> סיור מודרך בסמטאות כפר האמנים עין הוד + סדנה להכנת עציצים
סיור בסמטאות הציוריות, בין הגלריות ובתי האמנים. במהלכו נשמע סיפורים אודות החיים בכפר, כולל הסודות שמאחורי הפסלים. נכנס לבתי האמנים ונבקר בגלריות. בסיום הסיור הגעה למרפסת כרמלים המשקיפה לנוף הכרמל והים לסדנה חווייתית להכנת עציצים לשנה החדשה.
שני שלישי 21-22 באוקטובר 
שעות הסיור: 11:00, 13:00 / שעות סדנאות העציצים: 12:00, 14:00
הקליקו לפרטים ולהרשמה

>> סודות עין הוד: סיור עם שחקן בסמטאות עין הוד
סיור משעשע בסמטאות עין הוד בליווי שחקן. נשוטט בין הגלריות ופסלי האמנים, נשמע על החיים בכפר, ונהנה מסיור תיאטרלי הומוריסטי בליווי ג’ורג’ שפוקה, קרוב משפחה רחוק של מרסל ינקו – מייסד כפר האמנים עין הוד, שיספר סיפורי מעשיות מרומניה עד עין הוד. או עם מרקו המפתיע והשנון שמומחה להכל ולשומדבר וכשהוא נמצא בשטח, האמנות והצחוק מתערבבים ביחד.
שני שלישי 21-22 באוקטובר בשעה 11:00 – 12:30 
הקליקו לפרטים ולהרשמה

טעימה בשקיעה: מרפסת כרמלים

מרפסת כרמלים הממוקמת במרכז כפר האמנים ומשקיפה לנוף הכרמל תארח את מנהל מתחם האירוח של יקב בת שלמה, היינן והסומליה ודים טרון, למפגש חוויתי של "טעימה בשקיעה" הכולל 4 מזיגות יין והרצאת מומחה אודות התאמת יין לאוכל, אנליזה חושית, ועוד.

יום שני 21.10 בשעה 17:00
50 ש"ח למשתתף

מוזיקה במרפסת – מרכז הכפר

בתאריכים 21-22.10 יתקיימו מופעי מוזיקה ותקלוט פתוחים לקהל ברחבת מרפסת הגלריה המרכזית ומרפסת כרמלים. 

שני 21.10 בשעה 12:30
"פומפיה" בהופעה – הסופר גרופ העינהודי בהופעה שמכניסה אופטימיות לחיים

שני 21.10 בשעה 13:30
דיג'י מיקו בסט תקלוט 

שלישי 22.10 בשעה 12:00
אליק קורפו (Cosmic Connections / Taverna Express) בסט תקלוט עם צלילים ממקומות רחוקים שמגיעים הכי קרוב ללב

סטודיו נוטה נוטה מארח את יקב שושנה

Nota Nota חנות עיצוב: מחברות, כוסות פורצלן, תכשיטים ועוד, בעבודת יד מקומית וייחודית ובטכניקות שונות. עוד במרחב מרפסת מזמינה, בה יוצע לקהל להכיר את יקב שושנה. 

יקב שושנה הוא יקב בוטיק אקסקלוסיבי קטן ויוקרתי, נוסד בשנת 2006 ופועל באזור ייחודי בחוף הכרמל, בין הכרמל לים. היקב מייצר כמויות קטנות של יינות אדומים מעולים, מענבי איכות שבוצרו ידנית מכרמים ותיקים באדמת הגליל העליון והגולן. 

סטודיו קרין ינקורט מארח את יקב משק לב אדם

סטודיו קרין ינקורט הוא סטודיו גלריה לעיצוב ואמנות רב-תחומית הכולל עבודות אמנות ועיצוב במגוון חומרים וטכניקות של הדפס, פריטי אמנות לבית ואמנות שימושית.

בסטודיו חצר רחבת ידיים ומזמינה ובה תארח קרין את יקב משק לב אדם והקהל מוזמן להכיר ולטעום, לצד מאפים ביתיים של קרין שאסור לפספס: עוגת תפוזים, עוגיות מלוחות ועוד.

יקב משק לב אדם פועל מתחת למושבה בת שלמה, בנחל דליה היפיפה. במשק לב אדם מגדלים יחד – בני נוער ומבוגרים כאחד, ירקות אורגנים עונתיים, שסק וכרם ענבים אורגני.

סטודיו MIK וסטודיו דיתי ינו תכשיטים מארחות את יקב פלך

המעצבת מיריק חממי, סטודיו MIK, דוגלת ב"סלואו פאשן" ומתמחה בעיצוב וייצור בגדי נשים נינוחים, המשדרים פשטות מתוחכמת וייחודיות – כבר 19 שנים‬.

הקולקציות נתפרות בסדרות קטנות ומבדים איכותיים. בסטודיו מוצגות גם עבודות יד מתחומים שונים של אומנים ומעצבים ישראלים‬ ובמהלך האירוע יוצעו מחירים מיוחדים בהנחה של 20-40%. 

סטודיו דיתי ינו תכשיטים לצורפות מציג תכשיטים מגוון מתכות ואבני חן, שנעשו בעבודת יד של האמנית דיתי ינו. הסטודיו מציע גם שירות תיקונים לתכשיטים, המרת תכשיט ישן לחדש, עיצוב בהזמנה אישית, וטבעות נישואין ואירוסין ותכשיטים משפחתיים שעוברים מדור לדור. במהלך האירוע יוצע מחיר מיוחד למבקרים 15% על התכשיטים בסטודיו לא כולל יהלומים.

מיריק ודיתי חולקות חצר קסומה ובה יציעו לקהל הכרות מיינות יקב פלך. 

ביקב פלך אוהבים מאוד יין, אדמה, יצירה ואנשים, ובעיקר- לחבר בין האהבות האלה. פלך מייצרים יין בתסיסה טבעית מזנים ים-תיכוניים שמתאימים לאקלים הישראלי – נגישים, עם פרי מודגש, כאלה שקל להתחבר אליהם, ושבאופן טבעי יאפשרו את המפגש והחיבור הנפלא הנוצר בין אנשים סביב בקבוק פתוח.

חדר ההדפס מארח את יקב עין הוד

סדנת הליטוגרפיה המיתולגוית של עין הוד הוקמה בשנותיו הראשונות של הכפר, בשנות ה-50. הסדנה חודשה בשנת 2021 ומנוהלת על ידי האמניות רייצ'י סרנוף וולפיש ותמר נבון.

בחלל הייחודי מצויים כלים ומכבשים המשמשים להדפס אבן ומתקיימות בו סדנאות הדפס בטכניקות בלט ותחריט ידידותיות לסביבה וחדשניות.

במהלך האירוע יתקיימו סדנת הדפס בטכניקת קולוגרף
21.10 בשעה 12:30
22.10 בשעה 12:30
בהרשמה מראש >> 0507209361
*אין צורך בנסיון קודם

חדר ההדפס יארח את יקב עין הוד, בבעלותם של רייצ׳י ושמעיה וולפיש, נמצא בכפר האמנים עין הוד על רכס הצופה אל מבצר עתלית, הוא “קסטלו פלגרינו״. קסטלו פלגרינו 2020 הינו יין אדום יבש עשוי מבלנד (ממסך) של 3 זנים, קריניאן, פטיט ורדו וקברנה פרנק, הגדלים כולם בכרם יחידני על מורדות הכרמל. הענבים נבצרו ידנית והיין התיישן 14 חודשים בחביות עץ אלון.

הסדנה לקרמיקה מארחת את יקב דדה

הסדנה היא מקום לקרמיקה וקדרות המנוהלת על ידי שרון בריל. בחנות הסדנה מוצגים למכירה כלי קרמיקה וקדרות בעבודת יד. בסדנה מתקיימות סדנאות חד פעמיות לזוגות וקבוצות (בתיאום מראש), מערך שיעורי למידה על אובניים, חוגים לילדים, מפגשי אמן והשראה וסדנה שיתופית פתוחה ליוצרים. 

ביום שני 21.10 יתקיימו סדנאות קדרות (גלגל) סדנאות עבודת יד בשעות בשעות 13:30 ו-15:00, מתאים לכל המשפחה.  בשלישי 22.10 תתקיים סדנה בשעות 10:00 ו-13:00
*אין צורך בניסיון קודם. בהרשמה מראש >>  0544251828

הסדנה תארח את יקב דדה. ליינות של דדה טעמים עוצמתיים עם ניחוחות מורכבים המתקבלים מהתאמה של סוגי הענבים לסוגי האדמה ותנאי האקלים באזורים השונים, על כן טעמם ‘ישראלי’ ומאופיין. היקב מתקיים בליבו של הר געש קדום, בחמדת טבע על מעיין מקורה הנובע. טעמי היינות של דדה, שורשיהם נטועים במרוקו וענפיהם ניזונים ומותאמים, בתהליך מתמשך, לאקלים הים-תיכוני ולסוגי האדמה השונים בישראל.

 

איילת שפר מארחת את יקב דדה

איילת שפר, אמנית עין הוד, מפעילה סטודיו גלריה הפתוח למבקרים וממוקם מיד בכניסה לכפר מעט לפני מכולת עין הוד. גוף העבודות של איילת מלא חיים, צבע וחיות. הוא נע בין ציורי טבע דומם, לאיורים משובבי לב ונפש של דמויות מהביוגרפיה של האמנית. בסטודיו יצירות אמנות בגדלים שונים במחירים נוחים, שיכניסו צבע ושמחה לכל חלל. 

איילת שפר תארח את יקב דדה ביום שלישי 22.10 

ליינות של יקב דדה טעמים עוצמתיים עם ניחוחות מורכבים המתקבלים מהתאמה של סוגי הענבים לסוגי האדמה ותנאי האקלים באזורים השונים, על כן טעמם ‘ישראלי’ ומאופיין. היקב מתקיים בליבו של הר געש קדום, בחמדת טבע על מעיין מקורה הנובע. טעמי היינות של דדה, שורשיהם נטועים במרוקו וענפיהם ניזונים ומותאמים, בתהליך מתמשך, לאקלים הים-תיכוני ולסוגי האדמה השונים בישראל.

 

סטודיו לצורפות תמר נואמה ודניאל אופיר מארחות את יקב עבייה

מעצבות התכשיטים והצורפות דניאל אופיר ותמר נואמה יארחו באירוע את יקב עבייה (Abaya). 

תמר נואמה, אמנית וצורפת, יוצרת תכשיטי אומנות בצבעים עזים וטקסטורות בהשראות אורגניות לצד תכשיטי כסף וזהב בשילוב אבנים, טכנולוגיות חדשות בשילוב טכניקות מסורתיות. נואמה מעבירה סדנאות וחוגים לצורפות. בסטודיו תמצאו גם בגדי יד שנייה מארונה הפרטי. דניאל אופיר יוצרת תכשיטים מחומרים מסורתיים ביניהם זהב כסף ויהלומים. 

יקב עבייה (Abaya) הוקם בשנת 2006 ע'י יוסי יודפת מתוך רעיון לשלב בין אורך חיים יצרני, יצירתי, וידידותי לסביבה. "עבייה" הינו השם המקומי אותו נתנו תושבי האזור לרכס המשובץ כרמי זיתים רבים אשר יורד מהכפר הדרוזי ינוח לעבר הכפר האקולוגי כליל.

היינות ימופקים מענבים הגדלים לא רחוק מעין הוד, באזור בקעת הנדיב, בכרמים הנטועים בסמוך לנחל תנינים. יקב עבייה ממוקם ברכס הרי הגליל המערבי, אזור שסופג תקופה קשה ומורכבת בצל המלחמה, אבל ביקב משתדלים לשמור על השפיות ועל שגרת מלאכת הייננות.

 

ספיישל יין במסעדת פיגם

מסעדת פיגם שואבת השראתה מהאדמה שסביבה ומההיסטוריה הקולינרית העשירה באזור. המטבח בהובלת השף דן זוארץ מתבסס על חומרי גלם מקומיים דוגמת דגים ופירות ים מחוף הכרמל, ליקוטים עונתיים מההר ועבודה עם מגדלים איזוריים. המנות מתאפיינות בטעמים מזרח תיכוניים לא שגרתיים ומוגשות בבית אבן היסטורי ששופץ ורוהט בידיים אוהבות, עם תפריט יין מקומי שנאצר בקפידה ואווירה כפרית ונינוחה המתאימה הן לארוחה מוקפדת והן לנשנוש ושתייה לתחילת או סיום הערב.

בימים שני-שלישי 21-22.10 יתקיים ספיישל יין: 12% על כל היינות בתפריט היין החדש.
הקליקו לתפריט היינות החדש

ספיישל יין בצ'וצ'ו פאטיו

בלב כפר האמנים פועל הצ’וצ’ו פאטיו – מקום המשלב בין אווירת פאב מערבי לגאווה ישראלית אמיצה. הפאב מציע אווירה חמה וקסומה, עם מוסיקה שמזמינה את האורחים להקפיץ רגל ובירה קרה או יין צונן, לצד משקאות קוקטייל. התפריט של הצ'וצ'ו פאטיו עשיר כשההמבורגר המיוחד של המקום הוא ההפתעה האמיתית.

פעילות לילדים: סוכת שלום

פעילויות יצירה קולקטיבית לכל המשפחה במרפסת גלריה לאמנות עין הוד ומרכז הכפר.
ללא עלות. 

יוצרים יונת שלום מנייר, כותבים עליה משאלה, ותולים ברחבי מרכז הכפר – מוזמנים להשתתף בפעילות שוחרת שלום ששואפת לימים של שקט ולקחת חלק בפעילות קולקטיבית. 

שני-שלישי 21-22.10
בין השעות 11:00 – 13:00
מרפסת הגלריה

פעילות לילדים: הכנת עציצים מקושטים

פעילויות יצירה לכל המשפחה במרפסת כרמלים הממוקמת במרכז הכפר: סדנה חווייתית להכנת עציצים מקושטים לשנה החדשה. מזכרת נפלאה מהביקור בעין הוד.

בזמן הסדנה ייהנו ההורים מכוס יין מיקבי הבוטיק של חוף הכרמל במרפסת כרמלים מול נוף הכרמל והים (יוגשו גם יינות כשרים מיקבי בת שלמה)

שני-שלישי 21-22.10
שעות הסדנה: 12:00 + 14:00
ניתן לשלב עם סיור מודרך מקדים בסמטאות הכפר
מרפסת כרמלים

סודות עין הוד: סיור עם שחקן בסימטאות עין הוד

סיור משעשע בסימטאות עין הוד בליווי שחקן רחוב. במהלך הסיור נשוטט בין הגלריות ופסלי האמנים, נשמע על החיים בכפר, כולל הסודות שמאחורי הפסלים ונהנה מסיור תיאטרלי הומוריסטי בליווי ג’ורג’ שפוקה, קרוב משפחה רחוק של מרסל ינקו – מייסד כפר האמנים עין הוד, שיספר לכם סיפורי מעשיות מרומניה עד עין הוד. או עם מרקו המפתיע והשנון שמומחה להכל ולשומדבר וכשהוא נמצא בשטח, האמנות והצחוק מתערבבים ביחד.

לאורך המסלול נכיר את הסיפורים הקטנים שעושים את הכפר לכפר אמנים ייחודי, נציץ לגלריות ולבתי האמנים ונשמע על החגיגות והסודות שאסור לגלות… יהיה מצחיק, צבעוני ומפתיע.

הסיור יתקיים בתאריכים 21.10, 22.10 בשעות 11:00-12:30 

המפגש בכניסה לטיילת ליד שער הכניסה לעין הוד | חנייה בחניון הגדול ממול לשער
בוויז: עין הוד
עלות: 50 ₪ למשתתף מגיל 3 ומעלה

חנות גלריה לאמנות עין הוד

חדש! אמנות מקורית, אירועים מיוחדים, חפצי עיצוב, ספרים ועוד - גם אונליין!